بازدید و رویدادهای مهم

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشستی تخصصی با تولید کنندگان تلفن همراه

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار :

حمایت ویژه وزارت صمت از تولید تلفن همراه/ تمرکز فعالیت ها بر صنایع دانش بنیان و فناورانه

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشستی تخصصی با تولید کنندگان تلفن همراه بر ضرورت حرکت به سمت تولید محصولات دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش شاتا، سید مهدی نیازی معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشستی تخصصی با انجمن صنایع  همگن تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ و تجهیزات جانبی کشور بر ضرورت حرکت به سمت تولید محصولات دانش بنیان تاکید کرد و از صاحبان ایده و فناورهای نوین خواست تا در این مسیر همراه وزارت صمت و باشند.

وی افزود: تلاش شد تا در ساختار جدید وزارت صمت، تمام حوزه‌ها اعم از واردات، صادرات، تولید ، سرمایه گذاری را در یک دفتر قرار دهیم تا روند مشکلات گذشته اصلاح شود.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار گفت: نکته دیگر در ساختار جدید،  اهمیت دادن به یک سری رشته فعالیت ها بود که قبلاً به آن کم‌توجهی می‌شد. به‌عنوان نمونه ما در ساختار جدید دفتر صنایع خلاق، دفتر صنایع هوایی یا مواد کم یاب ایجاد کردیم تا از این طریق بتوانیم به صنایعی که در گذشته کم توجهی میشد کمک بیشتری کرده باشیم.

نیازی همچنین در ادامه با تاکید بر توجه به صنایع هایتک، فناورانه و دانش بنیان گفت: ما در یک سری صنایع مثل فولاد و نساجی صاحب سبک هستیم و زیست بوم تجربه شده ای داریم اما در صنایع پیشرفته که بر فناوری های نوین تکیه دارند باید دچار تحول شویم.

وی نقش انجمن ها و تشکل ها را در این زمینه پر رنگ ارزیابی کرد و افزود: صاحبان این فناوری ها باید کمک کنند تا این فضا در وزارت خانه ایجاد شود چرا که مسیری آغاز شده و باید تلاش کنیم شناخت های لازم ایجاد شود.

نیازی همچنین بر توجه به ایجاد سبد محصول در زنجیره تولید تلفن همراه و وسایل الکترونیک تاکید کرد و گفت: ایجاد هم افزایی در این عرصه به توسعه این صنعت کمک می کند.

وی گفت: از تولید تلفن همراه در کشور حمایت می کنیم و باتوجه به گردش مالی بالا آن باید مسائل این صنعت بصورت ویژه پیگیری شود.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کارتاکید کرد: در برخی از صنایع مثل تولید تلفن همراه و تبلت باید برنامه تحولی و سرعت بیشتری نسبت به دیگر صنایع حرکت کرد و همه مجموعه وزارت صنعت و دیگر دستگاهها نباید بصورت عادی با این صنعت رفتار کنند.

همچنین در ابتدای جلسه گزارش وضعیت فعلی صنعت توسط دبیر انجمن، جناب آقای کرابی ارائه گردید و راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی و بهبود شرایط صنعت توسط ریاست انجمن جناب آقای احمری ارائه گردید.

لازم به ذکر است که در این جلسه تولید کنندگان تلفن همراه به بیان موضوعات، توانمندی ها و راهکارهای توسعه این صنعت پرداختند.

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام
اشتراک گذاری در email
ایمیل

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا